maandag 19 juli 2021

Een zomerse dag aan de Noordzeekust

 



De zon rekt zich ’s morgens uit in het oosten,

doet het rustig aan, vakantie, geen haast,

ik doe ook kalm, pak de parasol,

die half opgegeten is door de muizen,

en hap een appel, rood, zoetzuur,

van Joost de sinaasappelman, aan de deur,

nu wordt het really hot, hotter than july.

Ik zal kijken of de boontjes al koken

en daarna zal ik ze eten, met sojasatésaus,

en in de tuin waarboven soms in de schemering een

vleermuis fladdert, soms hoor, niet altijd en waarachter in de

bosjes een platte dode egel ligt,

zal ik wachten tot de zon zogenaamd zijn rode zwempak

aantrekt en onderduikt  in de zee,

en sommigen geloven dit echt, omdat zij ook denken dat de

aarde plat is.

In de schaduw van de planeet zal ik nog even op een  

plastic tuinstoel naar de sterren kijken en me voornemen

morgen mijn spieroefeningen te doen

en het zadel van mijn fiets te vervangen.

Ik denk aan de liefde die al in de slaapkamer boven ligt,

met een loopneus en en een zere keel.

Dit wordt een nacht zonder pyjama.


Geen opmerkingen: