dinsdag 24 augustus 2021

Pannenkoeken in Deutschland, restaurant Schachtbaude in Muldesstausee

Eerst ontving ik deze week een verkeerd geadresseerde mail uit Duitsland van het Arbeidsagentur. Die was bedoeld voor Frau Berg. Maar kwam bij mij. Ik heb in mijn beste Duits terug geschreven en daarna kreeg ik van Frau Denke een mail terug met ‘sorry’ en enige toeristische informatie over de streek, Muldesstausee, en het plaatselijke restaurant Schachtbaude, waarin men zich heeft toegelegd op het maken van een Hollandse pannenkoek. Want kennelijk heeft men de schoonheid en de smakelijkheid ondekt. De koks zijn er vijf dagen voor naar Nederland gereisd om het geheim te ontdekken, serieus. Zelf maak ik ze ook, met meel van molen de Engel, Koedijk. Mijn pannenkoeken zijn ook fantastisch! Toch benieuwd naar Muldestausee, het ziet er prachtig uit. Dit hieronder is molen de Engel.


                                            Molen de Engel, niet mijn foto!


Restaurant Schachtbaude

Egal ob süße, herzhafte Pfannkuchen nach holländischer Art oder deutsche, regionale Gerichte – bei uns wird jeder fündig! Kurze Wartezeiten, eine herrliche Umgebung und unser freundliches Team runden das Erlebnis in der Schachtbaude „Pannenkoek“ ab. Unser Innenbereich Unser frisch renovierter und modern eingerichteter Innenbereich hat wahren Wohlfühlcharakter und bietet Raum für tolle Gruppen und Gespräche. … Restaurant Schachtbaudeweiterlesen

Geen opmerkingen: