donderdag 24 maart 2011

Oeps mijn rug!

Vanmiddag, toen de zon scheen, heb ik het vogelhuisje van de schuur getild. Vorig jaar wilde er geen vogelein in broeden. Toen ik het huisje open had gemaakt, bleek waarom: er zat nog een compleet nestje in, met veertjes. Ik klopte het nestje eruit en deed het schoonmaakmiddel erin. Mijn plan was de tuinslang er op te zetten. Ik pakte de slang, bukte en het volgende moment schoot het in mijn rug. Sjoerdje loopt nu moeilijk. Anja heeft de SRL gelei erop gesmeerd en ze voegde er aan toe dat mijn achterkant lekker rood zou worden van de warmte. Ze gebruikte het woord 'baviaantje'. Ik zei dat baviaantjes alleen een rode achterkant hebben in periodes van ernstige vruchtbaarheid. Ik ben niet in die toestand, ik ben gewond, een slachtoffer van mijn natuurbeschermingsactiviteiten. Rotvogels, ik doe niks meer voor jullie.
Thijs slaapt lekker naast me in het reiswiegje. Ik hoor op het nieuws dat peuters vastroesten aan het scherm en toetsenbord. Peuters! Hoe kan dat nou???

Geen opmerkingen: