zaterdag 3 januari 2015

Spaander in Alkmaar afgebrand: mijn trouwpak



En voor de grote dag in mijn leven ging ik in 2010 met mijn zus en ouders op een vrijdagmorgen naar Spaander in Alkmaar. Daar werd ik als een middeleeuwse ridder aangekleed zoals ik nooit meer zal worden aangekleed. Jasjes, broeken, een vestje, een stropdas, alles werd uit de kast gehaald om van mij een schone jonkheer te maken. Ik had nooit durven dromen dat het met mij ooit zo ver zou kunnen komen. Trouwen? Ik moest er voor heen nooit aan denken. De verkoopster was een lieve, kleine dame - ik zag haar terug vandaag op het journaal- , ze slingerde met een meetlint om me heen en ik hield mijn buik en adem in. Ik had er wel een goed gevoel bij hoor, ze deed het prima. Ik heb dan ook speciale herinneringen aan deze zaak. Spannend was het ook op de dag zelf. Mijn moeder ging toen de verkoopster nadoen en dat lukte goed. Wel hadden we de knoop in de stropdas laten zitten. En ik mocht natuurlijk niets zeggen tegen mijn prinsesje. Op de foto zie je mij nadat ik heb aangebeld. Het was een stralende dag in april. Ik hoop dat Spaander weer uit de as zal verrijzen en ik wens de medewerkers veel sterkte in deze onzekere en verdrietige dagen. 

Geen opmerkingen: