zondag 7 mei 2023

Verslag van een telefoongesprek uit het verleden met een onbekende

 





Een oude telefooncel, weet je nog? Snel verdwenen ze uit ons leven, geen kwartje meer op zak, voor het geval mocht het nodig zijn, altijd een kwartje op zak. Deze staat op station Maliebaan.


Verslag van een telefoongesprek uit het verleden met een onbekende


‘Hoi Sjoerd.’

‘Eh.. met wie?’

‘Met Henk.’

‘O.. ik ken je niet.’

‘Geeft niet man, luister gast, wil jij volgende week 50 rooitjes verdienen?’

‘Nee, hoe zo?’

‘Hoezo nee?’

‘Nou Gerard..’

‘Henk, geen Gerard, ik heet Henk..’

‘Goed Henk, maar hoezo 50 rooitjes verdienen?’

‘Jij hoeft niet veel te doen Sjoerd, het geld rolt zo jouw kant op.’

‘Van mij hoeft dat niet Wim, ik ben gelukkig zo, wat moet ik met al dat geld?’

 ‘Je bent gek als je het niet doet.’

‘Wat ga ik dan doen?’

‘Luister doe gewoon niet zo raar en doe mee.’

‘Ik ben liever raar.’

‘Luister Sjoerd, jij bent echt raar, maar goed, je moet het zelf

weten. Jij krijgt dikke vette spijt, hele dikke spijt.’

“Zal wel.’

‘Effe iets anders, ik heb een leuk pitje voor jou.’

‘Een pitje?’

‘Een pitbull sukkel. Vijf maanden oud, voor jou voor

tweehonderdvijftig gulden. Nou, een koopje, wat zeg je daar

van?’

‘Mijn aardappels staan op.’

‘Je bent gek als je het niet doet.’

‘Jezus, de pan begint te roken.’

‘Weet je wat jij doet Sjoerd, je bekijkt het maar, ik kom nog

een keer terug als Rambootje groot is.’

 ‘Is goed man.’

‘Is zeker goed. Je bent raar. Je bent echt helemaal gek.’

‘Dag Kees.’

‘Henk, het is Henk, mafkees.’

‘Bye Joop.'

 

Geen opmerkingen: