vrijdag 17 juli 2020

Het meisje met het ei





Het meisje met het ei.
Ze had haar laptop op schoot, in de trein.
Ze was misschien 20. Net aan.
Ze pakte iets uit een doosje.
Ik zag het: het was een ei.
Ze begon het ei te pellen.
Ik keek naar haar en moest erom glimlachen.
Het pellen van een ei is iets voor een ontbijttafel.
Het ei was natuurlijk door haar vader of moeder eerst gekookt en daarna in het bakje gedaan.
Pure liefde.
Zij zag dat ik keek en ze lachte heel kort terug.
Op haar voorhoofd stond een lichtkrant met de tekst: ‘Ja gek he?  Zo’n ei in de trein pellen, maar als ik hem op school op eet, gaat iedereen vragen stellen en lachen. En ik wil hem wel opgegeten hebben als ik thuiskom, want anders is het weer jammer voor mijn ouders. Ja, zo’n ei in je trommel is een dilemma hoor.  Weet je wat ook erg is: je bent je broodtrommel vergeten en dan komt je moeder hem brengen terwijl je in de klas bent. Ze heeft haar badjas aan en krulspelden nog in.
Dat is heel erg!
Best een lekker ei, overigens.'  

Geen opmerkingen: