maandag 20 juli 2020

Ik zie de staatssecretaris mevr. C. Broekema op het journaal en ik denk...


Ik zie de staatssecretaris mevr. C. Broekema op het journaal

Je was zo vrij nog
je was zo blij nog
je was zo klein
je was zo tenger
en zo stoer nog
toen nog
toen nog
Je was zo lief nog
je was zo blond nog
met je haren
die verwaaiden in de wind
nog
toen nog
toen nog

Bij dat meertje in het bos
gooide je al je remmen los
je kleren uit
je naakte huid
glom in het licht
van de maan
ik liet een traan
toen je met mij
ook naakt
danste om het vlot
waarop een kaarsje
brandde
mijn god,mijn god

Je was zo gek nog
je was zo driftig nog
je was zo heftig
je was zo wild
en zo ongeremd nog
toen nog
toen nog
Je was zo gek nog
je was zo dom nog
met je ogen
die brutaal konden spetteren
nog
toen nog
toen nog

Bij Egmond aan Zee
dook je in de golven
je zwom weg
en dook onder
de reddingsbrigade
heeft nog een poging gedaan
ik liet een traan madam
toen je niet meer boven kwam
plots stond je naast me op het strand
je vond het een goeie grap
en ik gaf jou een klap
mijn god,mijn god

Je was zo vrij nog
je was zo blij nog
je was zo klein
je was zo tenger
en zo stoer nog
toen nog
toen nog
Je was zo lief nog
je was zo blond nog
met je haren
die verwaaiden in de wind
nog
toen nog
toen nog….


Geen opmerkingen: