woensdag 5 april 2023

55 bijna 56

 

 



Ik kijk naar de foto’s

van vervlogen jaren

en ik begrijp niet

wie we waren

wie ik was

die jongen met die blonde  haren

en wat ik toen dacht

geen idee

dat de wereld aan mijn voeten lag

ik bracht water naar de zee.

 

Allemaal voorbijgegaan

nog harder dan een scheet

ben niet blijven staan

wat je weet

er staan mensen op die foto’s

sommigen die zijn er niet meer

kijk we lachen

maar was het was

geen idee, mijnheer

 

o ja   dans met mij

o ja   dans met mij

   

Ik leef het liefst

met jou

in het heden

met die onzekerheden

de schilder geeft het huis

ons huis een nieuwe kleur

en dat is wat ik weet

ik ben al oud, dus veel  gezeur

weet steeds minder

maar dat is wat ik weet

geef elke dag je huis een nieuwe kleur

voor ik het vergeet

 

o ja   dans met mij

o ja   dans met mij

Kus me schat

weet je dat

dat ik het liefst

bij jou ben

dat ik me in jou herken

geen vroeger was het beter shit

alleen nog nu en ik zeg dit

kus me nu

 

o ja  dans met mij

o ja dans met mij

 

 

Geen opmerkingen: