vrijdag 21 april 2023

Wondersloffen

 



Vandaag doe ik mijn nieuwe voetbalwonderschoenen aan

en ik bedank

 oom Hank

van wie ze waren

vijftig jaren

lang op dezelfde kicksen

ongehoord

hij heeft er 1000 keer mee gescoord.

 

En nu zal ik scoren

ik ga er bij horen

en niet zoals verleden week

in eigen doel

goal goal goal

ik ben de goat goat goat

klim uit de goot.

 

Ik kan nu trucs, passes, passeren

ik kan koppen, heel snel keren

door de wondersloffen van oom Hank

dank oom Hank

ik zal bij de grote  jongens horen

scoren

in de linkerbovenhoek

het net bolt als een snoek

en de bal is ver weg en zoek.

 

 

Eindelijk los van de reservebank

door de schoenen van oom Hank

iedereen juicht: ‘goddank’

dat we zo’n talent op onze club hebben lopen

heel Europa wil hem kopen

en

ik ros die bal niet meer in de tribune

o, mijn lieve Cherubine

ik jaag hem voor jou

 in het kruis

wacht op mij thuis

want dankzij mijn sloffen

laat ik het stadion ontploffen

jouw hete  held

van het veld.

 

Eddy, the eagle de hero van het veld

laat de tegenstanders beven

de poep loopt langs hun benen

ik zet de schoenen naast mijn bed

kruip onder mijn Ajax deken

heb de wekker gezet.

 

 

 

Eindelijk los van de reservebank

door de wondersloffen van oom Hank

Ik streel zachtjes het oude leer

en

stap in die schuiten

eerst mijn linker dan mijn rechter poot

hee nee hee nee hee nee

hee  nee hee nee hee nee

ze zijn zeker vijf maten te groot

zeker  vijf maten te groot

het is verkloot.

 

Shit.

Da’s  shit

vette shit

zo kan ik niet schieten

verlies ik een schoen

is er niks an te doen.

 

Man,

ik ga slapen

eerst janken

en dan slapen

en morgen blijf ik thuis

bel de club

van de regen in de drup

luister man

ik heb een nieuw plan.

 

Staat als een huis

ik ga het maken

in het internationale schaken .

ik ga het maken

op mijn sloffen

in het internationale schaken

schreeuw het van de daken

laat ze ploffen

ik ga van voetbal af

en ga het maken in het internationale schaken.

  

Maar de schoenen zet ik vast

boven op de kast

want ze waren van jou oom Hank

ik denk aan jou en aan je harde lach

dank voor alles  dank.

En als ook ik dood ben, gaan we samen ballen

in de hemel,

ik op kleine

en jij op grote

blote poten.

 

 

 

Geen opmerkingen: