maandag 20 november 2023

Vanavond in de koele tuin






Vanavond in de koele tuin zat ik met mijn voeten aan de stille vijver.

De kikkers kwaakten a capella een slaaplied, in canon, maar de

muggen hielden me wakker.

Vanavond in de koele tuin zat ik met mijn voeten aan de stille vijver.

Twee merels zongen verlegen tweestemmig:  One day I’ll fly away,

maar een aantal jonge mieren bleven op de grond en speelden wie

het hardst kietelt onder zijn voet.

Vanavond in de koele tuin zat ik met mijn voeten aan de diepe vijver.

De torren gaven een graafconcert voor de hongerende medetor,

maar een engelangepoten spin speelde squash tegen mijn hiel.

Vanavond in de koele tuin met alles wat  groeit en bloeit en ons

morgen weer boeit.

(1986)

https://www.youtube.com/watch?v=L8vAz3uqKig

 

Geen opmerkingen: