maandag 16 juni 2008

De liefde is mooi


Het is weer voetbal tijd. Het Nederlands elftal speelt zo nu en dan, in het oranje.
In de straten hangen oranje vlaggen. Geen kleur eigenlijk die past bij het moerassige lage land. Dan denk je eerder aan donkergroen, of blauw van al het water. En dan de opgewekte, heldere teint van de kleur oranje. Zo opgewekt zijn we hier niet. We zijn nuchter, niet somber en niet vrolijk, iets er tussen in. Van de Albert Heijn heb ik, om het nog erger te maken, een leeuwtje gekregen met oranje manen. We hebben vriendelijke, verkleinde varianten van de leeuw in onze huiskamers lopen. Ze hebben vier pootjes en ze zijn minstens zo lui. Ook zij zijn niet oranje, hoewel, we hebben wel rooie katers.
Vrijdag de 13e was ik met Anja naar de bruiloft van haar liefste vriendin. Nee, er zijn geen ongelukken gebeurd. Het was gezellig, vriendelijk en ontspannen. De lucht was Hollands, vol met wolken boven de lage horizon. Tijdens het diner klonk er af en toe gejuich. Vier maal, want het Nederlands elftal woon met 4 tegen 1 van Frankrijk. De vader van de bruid vond het wel prachtig, want hij woont in Frankrijk tegenwoordig. 1 tegen 4 had van hem ook gemogen.
Maar de bruiloft was mooi, de liefde is mooi.
De liefde is mooi
houden zo
je haar als blond als hooi
de liefde is mooi
houden zo
in de wind
of in de kou
in de avond
in de morgen
in de dauw
de liefde is mooi
houden zo
hou me vast
in het donker
op de tast
Ik weet geen gedicht
dat past bij jouw gezicht
ik heb geen woorden
om je te beschrijven
ik wil in stilte
bij je blijven
stil nou
stil nou
bederf nou de liefde niet
met een liedje
met een liefdeslied
als je krullen dansen in de wind
ik het geluk weer vind
zo speels als een kind
De liefde is mooi
en later als we groot zijn
als we groot zijn
gaan we trouwen
met bloemen in je haar
en ik een gloednieuw pak
op een dag
op ons gemak
de liefde is mooi
houden zo
ik hou je vast
je brilletje is al weer beslagen
en hoe dat komt
dat hoef je niet te vragen
je leven was niet altijd een feest
maar dat is nu geweest
nu komen jaren
vol geluk
dat kan niet meer stuk
want de liefde is mooi
houden zo
houden zo
hou het vast
in je kleine handen
in je hart
stil nou
stil nou
bederf nou de liefde niet
met een liedje
met een liefdeslied

Geen opmerkingen: