zondag 19 juli 2015

Papa’s onderbroek


Vandaag een nieuwe broek gekocht.
Uit de oude broek gescheurd.
Dus in het pashokje. Waar laat ik de portemonnee in zo’n ding.
Welke maat heb ik?
Geen idee.
Maat niet breed.
Thijs kruipt onder het gordijn door. Hallo papa.
Ik probeer in de pijp te stappen.
Dit is een kabouterbroek of ik ben een reus.
Dit gaat niks worden.
Ga ik hem nog uit krijgen? Zonder gereedschap?
Thijs vraagt wat ik doe achter het gordijn.
En waarom.
Omdat de mensen papa niet in zijn onderbroek willen zien, zucht ik.
Een andere broek dan maar.
Beter. Horen die pijpen zo omgeslagen?
Meenemen zegt een haastige, innerlijke stem. Vlug.
We lopen terug met de nieuwe broek en het ukkiepantalonnetje.
Mensen vinden papa’s onderbroek niet mooi, zegt Thijs, terwijl ik afreken, met korting.


Geen opmerkingen: