zondag 20 juli 2008

Wordt het nog zomer, de komkommertijd


Het weer wil niet echt, de laatste tijd. Nu schijnt dan wel even de zon, maar het lijkt in de verste verte niet op zomer. Het zou warmer worden in het land, uiteindelijk als we er allemaal al lang niet meer zijn, heel heet zelfs, sahara heet. Maar ik merk er niets van. Deze zomer is zoals zoveel zomers tijdens mijn leven waren: wisselvallig, soms een dag voor het strand. Raar dus. Het gesprek van de dag zijn de gekke benzine prijzen. Er gaat nu goud in de tank.
De afbeelding links, is een foto van het finse kledingwinkeltje in Bergen. Ik ben tijden bezig geweest, in opdracht, van deze gevel, een schilderij te maken. Ben nu deze week eindelijk geslaagd. Als je die uren zou moeten berekenen...
Ik las een krantenartikel over rijkaards die zich na hun dood laten invriezen. Ze noemen zich cryonauten. Over een paar eeuwen mogen ze worden ontdooid. Dat heeft een paar nadelen als je er over nadenkt. Ten eerste word je wakker in een volkomen vreemde wereld, ten tweede kan het zo zijn dat je nazaten al je geld hebben opgemaakt.
We zijn nu bezig het eten voor mijn ouders te maken. Op het aanrecht staan twee ovenschotels met rijst, en een kan met beslag voor de pannekoekjes. We hebben gestofzuigd en schoongemaakt en zo want dat moest toch gebeuren.
Het dagboek van deze komkommer week ..
door de polder gehold op dinsdag
met de hardloopclub
er stond veel wind
het was zwaar
een verjaardag gevierd
op woensdag op het werk
op de verjaardagslijst staan 25% kreeften
Pascal heeft een fiets gekocht met hulpmotor
om naar zijn werk te gaan
Jebo heeft een vouwfiets gekocht
Anky van Grunsven heeft haar paarden in quarantaine gedaan
heb ik gehoord van een vriendin van Anja
ik bedoel maar het is komkommertijd
ook voor de bloggers en schrijvers onder ons
we eten het ontbijt, we poetsen onze tanden, elektrisch,
en dat is wel zo fris
gisteren hebben we gegeten in een restaurant in Dordt
in een oud veerhuis aan de Dordtse kil
er gingen nog veel vrachtschepen over het water
in de avond..het was mooi en de kabeljauw smaakte heel goed.
Ik heb de tuindeur opengezet, er stroomt heerlijke frisse lucht naar binnen,
het gordijn waait zacht tegen mijn arm en de zon glijdt over het pc scherm..
o, het is zo heerlijk rustig, ik ben gek op komkommers en gek op de komkommertijd..
ik wil eigenlijk nooit meer op vakantie, ik wil hier zijn als zij allemaal weg zijn..
(nee..dat is niet waar hoor, ik wil eigenlijk altijd op vakantie..nou ja, je begrijpt het wel..)

Geen opmerkingen: