maandag 18 januari 2010

Bericht aan Niels, broer van de verongelukte jongen

Krijg een berichtje, een reactie van een broer van de verongelukte jongen van dit weekend.
Beste Niels, ik weet je adres niet, maar ik zal je het volgende antwoorden: we zijn vanuit Zaandam de provinciale weg op gereden richting Alkmaar. Dat was rond kwart voor een.
Het was een donkere nacht, met vlokken sneeuw, het was koud en hier en daar glad.
Het was slecht weer op de weg. We reden langs Uitgeest de N203 dus aan de andere kant
van de A9. We passeerden dus inderdaad Akersloot op het moment van het ongeluk,
maar de A9 zat er tussen.
We gingen door Limmen en reden in de richting van Heiloo om onze vriend Felix af te zetten. Rond kwart voor een waren we in Heiloo op de Kloosterhof. Daar zijn we omgekeerd en naar Alkmaar gereden.
Op de ring Alkmaar stuurde ik om 1 minuut over 1 een bericht naar mijn vriendin (dit hebben we net gecontroleerd op onze mobiele telefoons), die kort daarna de ambulance hoorde en zich zorgen maakte. Een paar minuten later zagen wij een politie auto en een ambulance voorbij schieten met grote haast. Onderweg is ons niets opgevallen van een ongeluk, we hebben ook
niets gehoord. Gezien de toestand op de weg, de combinatie van die jagende sneeuw en lokale
gladheid lijkt het mij dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten.
Beste Niels, ik kan je dus helaas niets meer vertellen dan hoe het in die omgeving was die nacht, maar van het ongeluk hebben wij niets meegekregen. Ik wens je wel veel sterkte in deze moeilijke tijd en laat nog wat van je horen!
Niels en familie,
sterkte en veel liefde, groet,

Sjoerd

Geen opmerkingen: