dinsdag 12 januari 2010

Nieuw bericht van Manon uit Cataloniestraat

Nog even en ik woon hier niet meer. Denk even na over de afgelopen jaren in de Cataloniestraat.
Het was goed om zo'n prettige stek te hebben na jaren klaagzangen in de laan van Bath.
Het is hier erg rustig. Ik kwam hier weer tot mezelf. Er was een aardige, oude buurman, die de
garage box had en daar zo'n beetje rondscharrelde. Hij vroeg me of er een meesje in mijn hokje
gevlogen was. Bedoelde hij een vogeltje? Nee, hij bedoelde een vrouw. Dat laatste inderdaad.
Toen is hij overleden en werd de box verhuurd aan iemand anders die al zijn planten eruit wilde
laten spitten. Dat vond ik wel jammer, gelukkig ging dat niet door. Dit huis is echt goed geaard
laat ik zeggen, het voelt hier goed aan.
Ontving opnieuw een mail van Manon, de partner van de omgebrachte John. Ze heeft het zwaar, schrijft ze. Wij leven met haar mee. Ondertussen is de geruchten machine goed op gang gekomen. Natuurlijk spreken de meesten over zware misdaad, maar ik kom en kwam regelmatig langs het huis en daar wijst niets, maar dan ook helemaal niets op zware misdaad. Het is een doodgewoon huisje, met een normale auto voor de deur ( geen bling bling BMW uit de 5 serie). Manon is ook een normale vrouw en absoluut geen gangster liefje. Ook het slachtoffer was in onze ogen geen bling bling figuur. Waarom hij sterven moest is dus een mysterie. Ik ving een gerucht op dat hij in een dure auto rondreed en daarmee gezien zou zijn bij het sportpaleis. Waar liet hij dan die auto? Ik heb nog nooit een dure auto in deze straat gezien. Het lijkt me vreemd dat hij de auto bij het sportpaleis laat staan en dan gaat lopen om zijn auto niet te laten zien??
Wij hebben daar ook nooit verdachte mensen zien rond hangen of zoiets. Er waren vaak kinderen
aan het spelen. Wij ervaren ook wel enige last van de gebeurtenis, in die zin je let toch meer op
als je iets hoort in de straat. Manon, we wensen je nogmaals sterkte en wij hopen ook dat er meer licht in dit duistere mysterie mag komen. We hebben je voornemen gelezen en daaruit blijkt toch een krachtige persoonlijkheid, misschien zouden wij een andere keuze hebben gemaakt...

Geen opmerkingen: