donderdag 21 januari 2010

Een kaars voor mijn raam voor het slachtoffer zondag 31 januari 21 uur


Zelf ben ik druk bezig met de verhuizing, maar ook met de bruiloft. Ik ga binnenkort een kostuum aan laten meten. Probleem wordt de schoenen, ik heb een te kleine maat, dat wordt dus zoeken. De wereld is bezig met de rokende puinhopen van Haiti. In de straat gaat ook alles gewoon verder of er niks gebeurd is. Rampen gebeuren dus en we zeiden hier tegen elkaar: Wat vreemd dat alles gewoon doorgaat.. maar we kunnen er wel aan denken. Zo denk ik er over om op zondag 31 januari om 21.00 uur een kaars voor mijn raam te zetten, om het slachtoffer van de moord te herdenken en tegelijk is het een gebaar aan de nabestaanden en verder aan alle andere nabestaanden van de rampen in ons bestaan. Ik zal de kaars voor het keukenraam plaatsen en 10 minuten of zo laten branden. Op dat moment is het dan een maand en een dag geleden. Laat het tegelijk ook een protest zijn tegen geweld en intolerantie!

Geen opmerkingen: