donderdag 13 januari 2011

Blogsoap When the sun will shine or not

Kijken of we ook een soap kunnen maken. We beginnen met een slechterik. Hij zit alleen op zijn kantoor op de 53 verdieping van een giga wolkenkrabber.
Hij heet Jurgen en is weer een slecht plan aan het bedenken. Dit keer heeft hij grond gekocht, die zwaar vervuild is en deze smeerboel wil hij doorverkopen. De deur zwaait open en Donn komt binnen. Het volgende gesprek ontrolt zich:

Jurgen: Wat bied je voor die 45 hectare?
Donn: Ik kan gaan tot 3 miljoen cash.
Jurgen: Donn, ik ken je al zo lang. Je bent getrouwd met mijn zuster. Haar derde huwelijk al weer. Wil je haar nu al weer ongelukkig maken, ventje?
Daan: Ik kan niet verder gaan, dan ga ik failliet en ik heb nu al de grond beloofd aan een investeringsmaatschappij en die heeft het al weer geregeld met een bouwgigant, dus nu wordt iedereen werkloos..
Jurgen: Allemaal jouw schuld slome schildpad (zelfgenoegzaam glimlachje) regel het, anders ga ik eens praten met mijn zuster, jouw vrouwtje (pakt mobiele telefoon)

We zien Donn vreselijk erg boos kijken en dat beeld bevriezen we even. We draaien nu naar zijn vrouw die met de tuinman in bed ligt.

Jolantha: Mmmm (alsof ze een ijsje eet) wat doe jij dat goed tuinmannetje..
Tuinman : Ja, ik weet wel hoe ik dat gras moet maaien
Jolantha: Ja, ja, ja, wat een stoere houthakker, maar nu moet je gaan Paulus de Boskabouter, want hij komt zo thuis.. (ze lachen onder de dekens)

We zien Donn aan komen rijden in zijn lease bak. Hij schampt het tuinhekje en als hij uitstapt trapt hij op de hark van de tuinman. Hij weet gelijk hoe laat het is en we zien hem zijn hand onder zijn jasje steken.

Nou, spannend tot dus ver niet waar? Mochten jullie ideetjes hebben dan kunnen die er in verwerkt worden. Ik hoor het wel!

Geen opmerkingen: