dinsdag 11 januari 2011

Een gat in haar broek

De twee oude dametjes waren driftig in gesprek. Ze stonden naast me op het station.
'Nou ja, en dan mijn kleindochter Diana,' zei de ene.
'Da's toch een schat?' zei de ander met het rode hoedje.
'Ja,ja, dat is het niet,' zei de grootmoeder. 'Maar verleden week kwam ze logeren bij me,hartstikke leuk..'
'Gezellig..'
'Ja, maar ja, ze had haar broek over een stoel gehangen..'
'Is ze zo slordig, zeker van d'r moeder?'
'Ach, dat valt wel mee, maar ik zag dat ze allemaal gaten in haar broek had..'
'Je meent het, ja, ze kunnen ook niet meer naaien tegenwoordig..'
'Nee, maar ik dacht, oma regelt dat wel even, dus hup met die naald en draad, ik had er zo wat lapjes op gemaakt..'
'Wat ben je toch ook een..'
De oma zweeg, en ze keek sip en een beetje schuldig. 'Ik kon dat toch ook niet weten..ze wil nu niet meer met me praten..'
'Hoezo?' vroeg de rode hoed en ze keek naar de trein die aan kwam knarsen.
'Ze had die broek zo gekocht, dat is modern of zo..zo gaan ze over straat..'
'Je meent het,' zei het andere dametje met haar mond open.'Je meent het en daar betalen ze voor?'
'Ja, we leven in rare tijden..'
'Of wij worden oud..'
'Dat zal het zijn, heb jij de kaartjes?'
En ze stapten in de trein.

Geen opmerkingen: