zaterdag 1 januari 2011

het nieuwe jaar geen doem dag

Het frisse nieuwe jaar is begonnen.Vanuit mijn heerlijke warme bed zag ik op de televisie hordes op de Dam springen en zingen en lachen en aftellen alsof er een raket moest worden gelanceerd. Misschien hoopten ze met die raket alle irritatie van het oude jaar het heelal in te schieten. Beter zo te schreeuwen dan de auto van je buurman in de brand te steken, maar het geeft wel te denken dat er iets achter moet worden gelaten, een jaar is lang, er gaat zoveel mis. Ik spreek de hoop uit dat we als land minder in onszelf gekeerd zijn, meer de blik naar buiten richten en dat de politiek niet zo muf is, zo ouderwets. Meer interesse in mensen, burgers, boeren en buitenlui.
Het zonnetje komt door, de sneeuw is weg. Ik hoop nog heel lang, maar ik begreep dat door de opwarming van de aarde, het poolijs smelt en daardoor verandert de wind op de pool. De kans op koudere winters wordt dus door de opwarming groter. Laten we daar nu niet teveel aan denken, de eerste januari moet geen doem dag worden.
Er is nog zo ontzettend veel te doen, ik heb wel veel zin in 2011!

Geen opmerkingen: